STORY
ーSTORY 開発まで
Developer and brand feelings.
ーBeginning はじまり
私(開発者)は15歳から25歳まで肌荒れに悩まされていました。
数え切れないほどの化粧品、抗生物質、漢方薬、低用量ピル、光線療法などを試したが、どれも根本的な改善にはつながりませんでした。
10年間の苦悩の末、さまざまなものに目を向け、たどり着いたもののひとつが「オーガニック」でした。
とはいえ、「オーガニックならなんでもいい」というわけではありませんでした。
私の肌は、荒れてはいませんでしたが、きれいとは程遠い状態でした。
原料の性質や特徴をきちんと知らずに使っても、効果は感じられないと思ったのです。
そこから、植物の特性、原料、化粧品の知識、製造工程、肌への影響、肌の構造などを学びました。また、いろいろな製品を試しました。
しかし、どれも満足できるものではありませんでした。
仮に「肌荒れしない」が実現できたとしても、「肌がきれいになる」商品は少ない。
私はそう感じ、スキンケアとヘアケアに使える化粧品をつくろうと考えました。
こうして誕生したのが、CAFINEオーガニックの「ENOil(エヌオイル)」です。
ーOrganic choice オーガニックにこだわる理由
オーガニックと聞くと、まず環境を思い浮かべる人が多いかもしれません。
また、選択肢が少なく、窮屈なイメージを持つ人も居るかもしれません。
しかし、オーガニックを選ぶことは、環境だけでなく、自分自身や大切な人を守ることにつながるのではないかと、開発者は感じています。
なぜなら、オーガニックでない化学薬品や農薬を使用すると、畑に撒かれた農薬が土壌を汚染し、化学薬品が空気を汚染し、水を汚染するからです。
また、化学物質を含んだ化粧品やシャンプーの排水は、海に流れ込みます。
やがて、これらの製品は水や食料となり、私たちのもとに戻ってきます。
だからこそ、口に入れるもの、肌に直接つけるものは、食べ物と同じように安全であるべきだと感じています。
「気にしだしたらきりがない」「自分だけがオーガニックを選んでも」と思われるかもしれません。
しかし、あなたの選択が企業や人を動かし、やがて大きな力に取って代わると信じています。
オーガニックは流行りものではありません。きれいになりたいと思ったら、最終的にはあなたの選択がそうなると信じています。
そんな想いで製品をつくる会社がひとつでも増えれば、それは「自分と大切な人、そして地球を守る」ための一歩になるはずです。
ーJapan/Overseas Organic 日本と海外のオーガニック
日本では、オーガニックコスメの基準や定義が定められていません。
化学成分がどれだけ含まれていても、オーガニック成分が1%でも含まれていれば、「オーガニック」と表示することができます。
一方、海外にはさまざまなオーガニック認証機関があり、それぞれ明確な基準を設けています。(例えば、3年以上農薬を使用していない土壌で栽培されたオーガニック原料のみがオーガニックとされるなど)。
近年、こうした海外のオーガニック認証マークを取得した日本の化粧品も増えてきましたが、化学成分を含みながらオーガニックと表示された製品もまだまだ多くあります。
ーOrganic certification オーガニック認証
CAFINEOrganicのENOilは、フランスのオーガニック認証取得を前提に開発されました。
オーガニック認証も持っている工場を選び、審査に通るような申請内容で製品を開発しました。
しかし、製品が完成した後、審査の過程で、私たちは立ち止まって考えてみました。
ENOilは、「オーガニックであることが明確にわかる成分」にこだわっています。製造工程における微量成分をすべて記載しています。
それでも毎年、高い費用を払って認証マークを取得すべきなのか?
コストを上乗せしてでも認証マークを取得すべきなのか。
安心の証とはいえ、もっと安価に提供すべきではないか?
これらの考えから、私たちは認証取得を見送ることにしました。
将来的には、オーガニックであることを証明するのが難しい製品については認証を取得する可能性もありますが、できるだけ手の届きやすい価格で製品を展開していきたいと考えています。
ーOur thoughts CAFINEブランドの想い
肌や髪、オーガニック製品に悩みを持つ人たちに届けたい。
製造工程や成分、販売に透明性があり、選んでいただいた方に誠実なブランドでありたい。
それが開発者の、そしてCAFINEブランドの想いです。
誰にでも合うオイルではないかもしれない。すべての人の好みに合うわけではないかもしれません。
しかし、開発者と同じ悩みを持つ一人でも多くの方に、いつか喜びを味わっていただきたいと強く願っています。
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ーBeginning
I (the developer) suffered from skin problems from the age of 15 to 25.
He tried countless cosmetics, antibiotics, herbal medicines, low-dose pills, and phototherapy, but none of them led to any fundamental improvement.
After 10 years of suffering, I turned to many different things, and one of the things I arrived at was "organic.
However, it was not just "anything organic".
My skin was not rough, but it was far from clean.
I thought that if I used organic products without knowing the properties and characteristics of the ingredients, I would not feel any benefits.
From there, I learned about the properties of plants, raw materials, knowledge of cosmetics, manufacturing processes, effects on the skin, and the structure of the skin.
I also tried many different products.
However, none of them satisfied me.
Even if "no skin irritation" could be achieved, it would hardly make the skin "clean.
I felt this way and decided to create cosmetics that could be used for both skin care and hair care.
This is how CAFINE Organic's "ENOil" was born.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
ーOrganic choice
When people hear the word "organic," they may first think of the environment.
Some may also have an image of being constrained by a lack of choices.
However, our developers feel that choosing organic is a way to protect not only the environment, but also yourself and your loved ones.
This is because when non-organic chemicals and pesticides are used, the pesticides sprayed on the fields contaminate the soil, the chemicals pollute the air, and the water.
In addition, the wastewater from cosmetics and shampoos that contain chemicals ends up in the ocean.
Eventually, these products return to us in the form of water and food.
This is why we feel that what we put in our mouths and directly on our skin should be as safe as food.
You may think, "If I start worrying about it, there will be no end to it," or "Even if I am the only one who chooses organic.
However, we believe that your choice will move companies and people, and eventually replace them with a great power.
Organic is not a fad. We believe that if you want to be clean, your choice will ultimately be that choice.
If even one more company makes products with this in mind, it will be a step toward "protecting yourself, your loved ones, and the earth.
ーJapan/Overseas Organic
In Japan, there are no set standards or definitions for organic cosmetics.
No matter how many chemical ingredients are contained in a product, as long as it contains 1% organic ingredients, it can be labeled as "organic.
In contrast, there are various organic certification organizations overseas, each of which has its own clear standards. (Only organic ingredients grown in soil that has been free of pesticides for at least three years are considered organic, for example.)
In recent years, the number of Japanese cosmetics that have acquired such foreign organic certification marks has been increasing, but there are still many products that contain chemical ingredients and are labeled as organic.
ーOrganic certification
CAFINEOrganic's ENOil was developed on the premise of obtaining French organic certification.
We chose a factory that also has organic certification and developed the product with application details that would pass the examination.
However, after the product was completed and during the review process, we stopped and thought about it.
ENOil is committed to "ingredients that are clearly identifiable as organic. All trace ingredients in the manufacturing process are listed.
Should we still pay the high cost of obtaining the certification mark each year?
Should we obtain a certification mark even if we are forced to add on to the cost?
Although it is a sign of security, shouldn't we offer it at a lower cost?
Based on these thoughts, we have decided to forgo certification.
In the future, we may acquire certification for products for which it is difficult to prove that they are organic, but we would like to develop products at prices that are as affordable as possible.
ーOur thoughts CAFINE
We want to reach people who have concerns about their skin, hair, and organic products.
We want to be a brand that is transparent in its production process, ingredients, and sales, and that is sincere to those who choose it.
This is the desire of the developer and the CAFINE brand.
It may not be the right oil for everyone. It may not suit everyone's tastes.
However, we strongly hope that as many people as possible who have the same problems as the developer will one day experience the joy of using CAFINE.